uk
LIFE SCIENCES LAWYERS | UKRAINE & CIS
Menu

LA LAW FIRM (Legal Alliance) — українська юридична фірма, яка здійснює комплексний супровід національних і міжнародних компаній в Україні, країн Центральної та Східної Європи і Центральної Азії, починаючи з 1995 року.

НАШІ КЛІЄНТИ працюють у галузі охорони здоровʼя та фармацевтики, медичних виробів, косметичної продукції, дієтичних добавок, а також представляють медичні установи і заклади охорони здоровʼя.

ПРОВІДНІ АСОЦІАЦІЇ — AIPM Ukraine, APRaD та Комітет з охорони здоров'я Європейської Бізнес Асоціації обрали LA Law Firm своїм юридичним радником.

Нові обмеження в е-бронюванні: яких працівників відтепер не можна забронювати засобами Порталу «Дія»

Щотижневик АПТЕКА.ua, 7 жовтня 2024 р.

1 жовтня 2024 р. Кабінет Міністрів Украї­ни вніс зміни до Порядку бронювання військовозобов’язаних під час воєнного стану засобами Єдиного державного вебпорталу електронних послуг (постанова № 1125). Вказаними змінами фактично встановлено додаткові правила та обмеження (фільтри) у бронюванні працівників засобами Єдиного порталу державних послуг «Дія» (далі – Портал «Дія»).

Детально про нові зміни розповіли Лідія Санжаровська, радниця LA Law Firm, та Вікторія Ганжело, юристка LA Law Firm.


Відтепер підприємство, установа або організація зможуть забронювати засобами Порталу «Дія» лише працівників (тих, які працюють за основним місцем роботи та за сумісництвом), які:

І. Взяті підприємством, установою або організацією на персональний військовий облік (п. 1 постанови № 1125).

Нагадаємо, що відповідно до п. 21 Порядку організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30.12.2022 р. № 1487 (далі – Порядок), взяття громадян на персональний військовий облік, а також їх виключення з такого обліку здійснюються лише після взяття (зняття, виключення) зазначених громадян на військовий облік (з військового обліку) у відповідних територіальних центрах комплектування та соціальної підтримки (ТЦК та СП), органах Служби безпеки України (СБУ), відповідних підрозділах розвідувальних органів.

Взяття громадян, які прибули з тимчасово окупованих територій України, на персональний військовий облік здійснюється після взяття таких осіб на облік внутрішньо переміщених осіб та на військовий облік у ТЦК та СП, органах СБУ, відповідних підрозділах розвідувальних органів за місцем фактичного проживання.

Тобто особа, яка знята або виключена з військового обліку у відповідному ТЦК та СП, органі СБУ, відповідному підрозділі розвідувального органу, не може бути взята на персональний військовий облік на підприємстві, в установі або організації та, відповідно, заброньована засобами Порталу «Дія».

ІІ. Мають військово-обліковий документ у паперовій або електронній формі (п. 3 постанови № 1125).

Відтепер під час бронювання засобами Порталу «Дія» до списку додатково включатимуться реквізити військово-облікового документа військовозобов’язаного.

Відповідно до п. 2 Порядку оформлення (створення) та видачі військово-облікового документа для призовників, військовозобов’язаних та резервістів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16.05.2024 р. № 559, військово-обліковий документ в електронній формі створюється засобами електронного кабінету призовника, військовозобов’язаного, резервіста (Резерв+) та/або засобами Порталу «Дія». При цьому військово-обліковий документ в електронній формі (у тому числі роздрукований) та військово-обліковий документ у паперовій формі мають однакову юридичну силу.

ІІІ. Мають присвоєну військово-облікову спеціальність (п. 2 постанови № 1125).

Відтепер під час бронювання засобами Порталу «Дія» до списку додатково включатиметься інформація про військово-облікову спеціальність військовозобов’язаного.

Якщо особі не присвоєно військово-облікову спеціальність (наприклад особі, яка досягла віку 25 років та не з’явилася до ТЦК та СП, органу СБУ, відповідного підрозділу розвідувального органу для взяття на військовий облік військовозобов’язаних), остання не зможе бути заброньованою (на відміну від попередньої практики).

ІV. Уточнили дані щодо перебування на військовому обліку відповідно до п. 2 розд. II «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України від 11.04.2024 р. № 3633-IX (п. 3 постанови № 1125).

Відповідно до п. 2 розд. II «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України від 11.04.2024 р. № 3633-IX, громадяни України, які перебувають на військовому обліку, зобов’язані протягом 60 днів з дня набрання чинності цим законом (тобто до 16.07.2024 р. включно) уточнити адресу проживання, номери засобів зв’язку, адреси електронної пошти (за наявності електронної пошти) та інші персональні дані:

  • у разі перебування на території України – шляхом прибуття самостійно до ТЦК та СП за місцем перебування на військовому обліку чи за своїм місцем проживання, або до центру надання адміністративних послуг, або через електронний кабінет призовника, військовозобов’язаного, резервіста (за наявності);
  • у разі перебування за кордоном – шляхом повідомлення на офіційну електронну адресу або на офіційний номер телефону, які зазначені на офіційному сайті ТЦК та СП за місцем перебування на військовому обліку, або через електронний кабінет призовника, військовозобов’язаного, резервіста (за наявності).

Таким чином, військовозобов’язані, які не уточнили дані до 16.07.2024 р., не підлягатимуть бронюванню засобами Порталу «Дія». При цьому під час бронювання засобами Порталу «Дія» до списку додатково включатиметься інформація щодо дати уточнення військово-облікових даних військовозобов’язаним.

V. Не перебувають у розшуку (п. 3 постанови № 1125).

У відкритому доступі наразі відсутній нормативний акт, яким затверджено підстави для подання особи в розшук у зв’язку із порушенням правил військового обліку. Разом з тим на практиці відомо про подання в розшук осіб:

  • які були призовниками, проте без належних на те правових підстав не були взяті на військовий облік військовозобов’язаних після досягнення ними 25-річного віку (або до 18.05.2024 р. – до досягнення 27-річного віку);
  • які були зняті з військового обліку, але без належних на те правових підстав не були взяті на військовий облік за місцем проживання (наприклад військовозобов’язані, які прибули з інших місцевостей України або з-за кордону на нове місце проживання);
  • які отримали повістку про виклик, однак проігнорували її без поважних причин;
  • які отримали направлення на медичний огляд, однак не пройшли його у встановлений строк.

Відомості про подання особи в розшук відображаються, зокрема, в Єдиному державному реєстрі призовників, військовозобов’язаних та резервістів (Резерві+).

Разом з наведеним нагальним також є питання щодо наслідків для вже заброньованих працівників у зв’язку із внесенням відповідних змін.

Відповідно до ст. 58 Конституції України, закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом’якшують або скасовують відповідальність особи. З огляду на це, чинна станом на сьогодні відстрочка від призову на військову службу, надана у зв’язку із бронюванням засобами Порталу «Дія», не підлягає анулюванню (скасуванню), якщо особа не відповідає вищезазначеним умовам.

При цьому надалі така невідповідність стане перепоною в повторному бронюванні. Тому про відповідність всім вищезазначеним умовам, зокрема щодо присвоєння військово-облікової спеціальності, варто попіклуватися вже зараз.

485

Якщо Ви помітили помилку, будь ласка, виділіть та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про неї