uk ru en
LIFE SCIENCES LAWYERS | UKRAINE & CIS
Menu

ПРАВОВИЙ АЛЬЯНС — юридична компанія, що супроводжує бізнес-інтереси національних, іноземних і міжнародних компаній на території України та ряду країн СНД.

НАШІ КЛІЄНТИ представляють індустрії фармацевтики, медичних виробів, товарів народного споживання, медицини, косметики, парафармацевтики, хімії, біотехнології, сільського господарства та продуктів харчування.

ПРОВІДНІ АСОЦІАЦІЇ — AIPM Ukraine, APRaD та Комітет з охорони здоров'я Європейської Бізнес Асоціації обрали Правовий Альянс своїм юридичним радником.

Держава повинна зберегти можливість міжнародних закупівель ліків поряд з іншими механізмами держзакупівель

ІА "Інтерфакс" від 18 вересня 2019 року.

Експертна думка від Дмитра Алешко, партнера, адвоката ЮК "Правовий Альянс".

Держава повинна зберегти можливість закупівель ліків за кошти державного бюджету поряд з можливістю використання інших механізмів бюджетних закупівель, вважає партнер, адвокат ЮК "Правовий Альянс" Дмитро Алешко.

Коментуючи агентству "Інтерфакс-Україна" прийняття в першому читанні нової редакції закону "Про державні закупівлі", юрист зазначив, що текст нової редакції не містив пункту про те, що дія закону не поширюється на закупівлі лікарських засобів і медичних виробів через міжнародні спеціалізовані організації.

"Міжнародні закупівлі на даний момент регулюються окремим законом, який був прийнятий ще 19 березня 2015 року. При таких обставинах міжнародні закупівлі продовжувати було б неможливо", - сказав він.

Алешко нагадав, що після голосування за нову редакцію закону про державні закупівлі голова профільного комітету Верховної Ради Михайло Радуцький і народний депутат Ольга Стефанишина заявили про те, що між першою і другою редакцією будуть внесені зміни, які дозволять продовжити закупівлі ліків через міжнародні організації ще на два року.

При цьому юрист підкреслив, що "історично склалося, що думки експертів щодо таких закупівель розділилися на дві жорсткі полярні позиції: за і проти".

"Я спробую підійти до оцінки ефективності закупівель через міжнародні організації збалансовано. Так, до явних переваг міжнародних закупівель можна віднести: усунення корупційної складової (закупівлі проводяться відповідно до внутрішніх жорсткими процедурами UNDP, UNICEF та Crown Agents), ціни на ліки по деяких позиціях істотно нижчі за ті, за якими закуповував міністерство раніше, що дозволяє економити гроші платників податків у значних розмірах, все більше зарубіжних виробників стали поставляти ліки напраяму через міжнародні закупівлі", - сказав він.

При цьому, за словами Алешко, до недоліків міжнародних закупівель можна віднести, значні терміни поставок, які іноді перевищують більше 1-1,5 року, 100%-у передоплату Міністерства охорони здоров'я за ліки та медичні вироби на термін 1-1,5 року, коли "6 млрд грн передоплати працюють на економіку інших країн", а також те, що щорічно такі закупівлі стартують у другій половині бюджетного року, так як закон, за яким закупівлі передані міжнародним організаціям, виписаний таким чином, що у МОЗ йде півроку на відбір міжнародних організацій, хоча вони з року в рік одні й ті ж, і погодження номенклатури, підписання контрактів.

"До цього додається бюрократія, що залишилася у спадок від радянської системи управління", - додав юрист.

При цьому він підкреслив, що "передача закупівель міжнародним організаціям в 2015 року була першим досвідом України". "Більш того, жодна з країн Європи не зважилася передавати всі 100% централізованих закупівель міжнародним організаціям. Таким чином, складно було в тій точці написати досконалий закон. Однак зараз є можливість виправити деякі моменти, з огляду на швидкість прийняття нормативних актів сьогоднішнім складом Верховної Ради", - сказав він.

"На мій погляд, закупівлі лікарських засобів і медичних виробів необхідно продовжувати на новий період. Найголовніше, можливість таких закупівель необхідно залишати для держави Україна як опцію. Держава в особі Кабінету міністрів і Міністерства охорони здоров'я має вирішувати, хто зможе більш ефективно, за більш низьку ціну і швидко поставити якісні ліки для наших пацієнтів. це може бути одна з міжнародних організацій або централізоване закупівельне агентство ДП "Медичні закупівлі України", або це може бути прямий довгостроковий контракт з виробником", - підкреслив Алешко.

Разом з тим, на думку юриста, для врегулювання ситуації в сфері бюджетних закупівель ліків необхідно внести зміни в закон від 19 березня 2015 року, що запустив закупівлі через міжнародні організації, і "прибрати бюрократичну складову, яка ускладнює процес організації закупівель".

Крім того, Алешко вважає за необхідне "якомога швидше впровадити електронну систему обліку залишків, яка дозволила б бачити в режимі он-лайн залишки товарів в будь-якій точці України і перерозподіляти їх між регіонами". Також МОЗ має провести серйозні переговори з міжнародними організаціями та погодити прийнятні для нашої держави і наших пацієнтів терміни поставки ліків за тими позиціями, які закуповуються з року в рік і за якими відомі постачальники.

"Як бачите, всі проблеми можна вирішити. Відомі механізми. Необхідна, як модно говорити зараз, політична воля", - підкреслив Алешко.

312

Якщо Ви помітили помилку, будь ласка, виділіть та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про неї