uk ru
LIFE SCIENCES LAWYERS | UKRAINE & CIS
Menu

ПРАВОВИЙ АЛЬЯНС — юридична компанія, що супроводжує бізнес-інтереси національних, іноземних і міжнародних компаній на території України та ряду країн СНД.

НАШІ КЛІЄНТИ представляють індустрії фармацевтики, медичних виробів, товарів народного споживання, медицини, косметики, парафармацевтики, хімії, біотехнології, сільського господарства та продуктів харчування.

ПРОВІДНІ АСОЦІАЦІЇ — AIPM Ukraine, APRaD та Комітет з охорони здоров'я Європейської Бізнес Асоціації обрали Правовий Альянс своїм юридичним радником.

Чи має Держпраці право проводити заходи контролю за додержанням законодавства про працю?

28 квітня 2021 року Окружним адміністративним судом міста Києва було прийнято рішення задовольнити позов Товариства з обмеженою відповідальністю та фізичної особи-підприємця та визнати протиправною та нечинною постанову Кабінету Міністрів України від 21 серпня 2019 року № 823 «Про порядок здійснення державного контролю за додержанням законодавства про працю».

Даний порядок мав на меті визначення процедури здійснення державного контролю за додержанням законодавства про працю як юридичними, так і фізичними особам, які використовують найману працю. Передбачалося, що здійснення такого державного контролю відбуватиметься у формі інспекційних відвідувань інспекторами Державна служба України з питань праці (Держпраці) та її територіальних органів.

Суд визначив, що порядок, затверджений постановою КМУ, суперечить чинному законодавству, зокрема, в аспектах повноважень здійснення державного нагляду, порядку підготовки та ухвалення такої постанови, недоведення обставин, на яких ґрунтуються вимоги та заперечення сторони тощо.

Зокрема, можемо виділити невключення проекту постанови до плану підготовки проектів регуляторних актів Кабінету Міністрів України на 2019 рік, що є порушенням норм статей 5, 7, 19 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» порушення статті 4 того ж Закону щодо органів, уповноважених здійснювати державний нагляд (контроль) у сфері господарської діяльності, порушення принципу передбачуваності, який означає послідовність регуляторної діяльності, відповідність її цілям державної політики. Окрім того, визначається і порушення низки інших актів чинного законодавства.

У відповідь на таке рішення, Держпраці та Кабінет Міністрів України подали апеляційну скаргу з метою оскарження протиправності та нечинності постанови №823 «Про порядок здійснення державного контролю за додержанням законодавства про працю».

Так, 14 вересня 2021 року Шостим апеляційним адміністративним судом було постановлено про залишення апеляційної скарги без задоволення, а рішення Окружного адміністративного суду міста Києва без змін з огляду на те, що доводи апеляційної скарги не спростовували рішення суду першої інстанції. Також було визначено і те, що саме таке рішення є законним і обґрунтованим, ухваленим з дотриманням норм матеріального та процесуального права, що вказує на відсутність підстав для його скасування.

Таким чином, було остаточно вирішено, що Держпраці не має права проводити заходи контролю за додержанням законодавства про працю на підставі постанови Кабінету Міністрів України від 21 серпня 2019 року №823 «Про порядок здійснення державного контролю за додержанням законодавства про працю».

1728

Якщо Ви помітили помилку, будь ласка, виділіть та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про неї