uk en
LIFE SCIENCES LAWYERS | UKRAINE & CIS
Menu

LA LAW FIRM (Legal Alliance) — українська юридична фірма, яка здійснює комплексний супровід національних і міжнародних компаній в Україні, країн Центральної та Східної Європи і Центральної Азії, починаючи з 1995 року.

НАШІ КЛІЄНТИ працюють у галузі охорони здоровʼя та фармацевтики, медичних виробів, косметичної продукції, дієтичних добавок, а також представляють медичні установи і заклади охорони здоровʼя.

ПРОВІДНІ АСОЦІАЦІЇ — AIPM Ukraine, APRaD та Комітет з охорони здоров'я Європейської Бізнес Асоціації обрали LA Law Firm своїм юридичним радником.

Антимонопольне та конкурентне право

LA Law Firm (раніше - Юридична фірма "Правовий Альянс") була визнана кращою фірмою у сфері конкурентного права і завоювала звання Competition Law Firm of the Year in Ukraine («Юридична компанія року в сфері конкурентного права в Україні»), за версією міжнародного видання Corporate Intl Magazine Global Award.


НАШІ ПОСЛУГИ

У сфері зайняття суб'єктами господарювання монопольного (домінуючого) положення:

  • надання юридичних консультацій щодо зайняття суб'єктами господарювання монопольного (домінуючого) положення, а також можливості кваліфікації дій суб'єкта у вигляді зловживання монопольним (домінуючим) положенням;
  • аналіз господарських договорів та внутрішніх документів клієнта на предмет наявності порушень конкурентного законодавства у вигляді зловживання монопольним (домінуючим) положенням;
  • оцінка можливості настання негативних наслідків, пов'язаних із порушенням конкурентного законодавства у вигляді зловживання монопольним (домінуючим) положенням, мінімізація ризиків настання негативних наслідків;
  • представництво інтересів клієнтів в органах АМКУ в рамках розслідування порушень у вигляді зловживання монопольним (домінуючим) положенням;
  • оскарження рішень органів АМКУ щодо зайняття суб'єктом господарювання монопольного (домінуючого) положення, а також зловживання таким положенням.

У сфері узгоджених дій:

  • надання юридичних консультацій щодо необхідності отримання дозволів на узгоджені дії;
  • отримання попередніх висновків органів АМКУ щодо узгоджених дій;
  • отримання дозволів на узгоджені дії;
  • надання консультацій щодо наявності в діях суб'єктів господарювання ознак антиконкурентних узгоджених дій;
  • аналіз господарських договорів, попередніх угод, внутрішніх політик просування товарів (робіт, послуг), вибору контрагентів і т. д., а також інших документів на предмет наявності порушень конкурентного законодавства у вигляді антиконкурентних узгоджених дій;
  • оцінка можливості настання негативних наслідків, пов'язаних із порушенням конкурентного законодавства у вигляді антиконкурентних узгоджених дій, мінімізація ризиків настання негативних наслідків;
  • отримання рекомендаційних роз'яснень АМКУ щодо відповідності дій суб'єктів господарювання вимогам положень про антиконкурентні узгоджені дії, які можуть бути дозволені органами АМКУ;
  • представництво інтересів клієнтів в органах АМКУ в рамках розслідувань порушень у вигляді антиконкурентних узгоджених дій.

У сфері недобросовісної конкуренції:

  • надання юридичних консультацій з питань недобросовісної конкуренції;
  • захист порушених прав клієнта у сфері недобросовісної конкуренції;
  • перевірка на відповідність конкурентному законодавству рекламних матеріалів, рекламних кампаній, отримання рекомендаційних роз'яснень органів АМКУ щодо їх відповідності вимогам конкурентного законодавства;
  • аналіз документів/дій суб'єктів господарювання на предмет наявності порушень у сфері недобросовісної конкуренції;
  • супровід справ у сфері недобросовісної конкуренції в органах АМКУ (в т. ч. у вигляді неправомірного використання ділової репутації, дискредитації суб'єктів господарювання, неправомірного використання та розповсюдження комерційної таємниці тощо);
  • оскарження рішень органів АМКУ у сфері недобросовісної конкуренції.

У сфері концентрацій:

  • надання юридичних консультацій щодо необхідності одержання дозволу на концентрацію;
  • одержання попередніх висновків АМКУ щодо необхідності отримання дозволів на концентрацію;
  • структурування угоди з урахуванням вимог конкурентного законодавства;
  • аналіз формування відносин контролю у межах однієї групи пов'язаних осіб;
  • виявлення порушень конкурентного законодавства при формуванні групи пов'язаних осіб, мінімізація ризиків негативних наслідків таких порушень;
  • отримання дозволів на концентрацію (в т. ч. після здійснення угоди);
  • організація та контроль за отриманням дозволів на концентрацію в інших юрисдикціях.

У сфері проведення публічних закупівель:

  • надання юридичних консультацій при проведенні публічних закупівель, розробка пакету необхідних документів;
  • надання юридичних консультацій під час оскарження процедур публічних закупівель;
  • представництво інтересів клієнтів у зв'язку з оскарженням процедур публічних закупівель.

Розслідування АМКУ:

  • консультування з питань надання інформації на вимогу АМКУ;
  • тренінги для керівників й співробітників компанії з питань антимонопольного та конкурентного права;
  • розробка competition compliance policies;
  • оскарження рішень АМКУ.

Система Competition Compliance:

  • розробка Competition Policy;
  • норми прийнятної комунікації;
  • типові застереження;
  • розробка СОПів:
  • порядок ведення договору з дистриб'юторами;
  • порядок ведення договору з роздрібною мережею (аптекою);
  • порядок обробки запитів та проведення перевірок АМКУ.

НАШ ДОСВІД

  • Представництво закладу охорони здоров’я при розгляді скарги учасника торгів в АМКУ відносно нібито неправомірних рішень замовника.
  • Представництво постачальника обладнання для гемодіалізу при оскарженні закупівлі в АМКУ за кількома тендерними процедурами.
  • Представництво інтересів постачальника послуг гарячого харчування в АМКУ при оскарженні рішення замовника про визначення переможця торгів.
  • Представництва інтересів фармацевтичних компаній в розслідуванні АМКУ щодо дистриб'юторських договорів.
  • Отримання висновків АМКУ у формі рекомендаційних роз'яснень щодо відповідності маркетингового договору з аптеками та аптечними мережами вимогам конкурентного законодавства України.
  • Юридичний супровід низки міжнародних фармкомпаній при підготовці відповідей на запити АМКУ, що надійшли в рамках комплексного дослідження фармацевтичного ринку.
  • Захист інтересів міжнародної фармацевтичної компанії в АМКУ у справі про порушення законодавства про захист економічної конкуренції шляхом антиконкурентних узгоджених дій (фальсифікації результатів тендера).
  • Захист інтересів в АМКУ при оскарженні процедури публічних закупівель.
  • Представництво інтересів міжнародних фармацевтичних компаній з питань антимонопольних розслідувань щодо реклами лікарських засобів.
  • Консультування міжнародних компаній з питань отримання дозволу на концентрацію і ризиків, пов'язаних з виконанням угоди без його одержання.
  • Представництво інтересів клієнтів з питань, що стосуються недобросовісної конкуренції у вигляді поширення реклами, що вводить споживача в оману.
  • Юридичний супровід інтересів фармацевтичної компанії в АМКУ з розгляду заяви позивача про недобросовісну конкуренцію в рекламі біологічно активних добавок.

ПРЕЦЕДЕНТНІ СПРАВИ

Маркетингові договори з аптеками

Договори між виробниками лікарських засобів (їх представниками) і аптеками розглядаються Антимонопольним комітетом України як такі, що з високою ймовірністю можуть мати ознаки антиконкурентних узгоджених дій. Слід зазначити, що договори про надання послуг між виробником і суб'єктом, який здійснює подальшу реалізацію товарів такого виробника (так звані вертикальні угоди) розглядаються як ризикові не лише в Україні, але й в інших державах, зокрема, в країнах Європейського Союзу. Однак, в країнах Європейського Союзу існують більш чіткі рекомендації конкурентних відомств щодо таких договорів, що дозволяє учасникам ринку здійснювати просування своїх товарів і бути в безпеці щодо конкурентних ризиків.

Позиція Антимонопольного комітету України з багатьох питань щодо маркетингових договорів ще не сформована остаточно. Підходи, які були викладені Антимонопольним комітетом України в його рекомендаціях, наданих багатьом аптечним мережам і постачальникам лікарських засобів, носять досить консервативний характер.

Найбільш проблемними питаннями в подібних договорах є:

1. Виплата бонусів або прив'язка вартості послуг до обсягу закупівлі.

2. Встановлення плану закупівлі в дистриб'юторів.

3. Встановлення мінімального залишку в аптеках.

4. Надання детальних звітів про продажі.

5. Формування вартості послуг.

На сьогоднішній день Антимонопольний комітет України займає позицію, що, як правило, встановлення даних умов може свідчити про наявність антиконкурентних узгоджених дій. Дана позиція, з нашої точки зору, є спірною.

В найближчому майбутньому ми очікуємо активізацію територіальних відділень Антимонопольного комітету України щодо даного питання.

У разі кваліфікації Антимонопольним комітетом маркетингового договору як антиконкурентних узгоджених дій, на учасників таких узгоджених дій може бути накладено штраф у розмірі до 10% від доходу (виручки) від реалізації продукції за рік що передує року, в якому накладається штраф.

У квітні 2016 роки ми отримали унікальний досвід в даній сфері. Нам вдалося узгодити з Антимонопольним комітетом України маркетинговий договір з аптеками одного з наших Клієнтів. За більш детальною інформацією дивіться офіційний прес-реліз на нашому сайті.

В рамках завершеного нами проекту за погодженням маркетингового договору з Антимонопольним комітетом України нам вдалося переконати Комітет, що встановлення зазначених вище ризикових умов не призведе до порушення конкуренції на ринку.

Крім цього проекту нашими фахівцями було реалізовано 7 проектів з розробки та впровадження маркетингових договорів з аптеками.

Якщо Ви помітили помилку, будь ласка, виділіть та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про неї