uk ru en
LIFE SCIENCES LAWYERS | UKRAINE & CIS
Menu

ПРАВОВИЙ АЛЬЯНС — юридична компанія, що супроводжує бізнес-інтереси національних, іноземних і міжнародних компаній на території України та ряду країн СНД.

НАШІ КЛІЄНТИ представляють індустрії фармацевтики, медичних виробів, товарів народного споживання, медицини, косметики, парафармацевтики, хімії, біотехнології, сільського господарства та продуктів харчування.

ПРОВІДНІ АСОЦІАЦІЇ — AIPM Ukraine, APRaD та Комітет з охорони здоров'я Європейської Бізнес Асоціації обрали Правовий Альянс своїм юридичним радником.

Законопроект щодо зниження тиску на бізнес органами ринкового нагляду унеможливлює дублювання заходів нагляду - юристи

За матеріалами ІА "Інтерфакс-Україна" від 5 грудня 2019 року.

Законопроект щодо зниження тиску на бізнес органами ринкового нагляду унеможливлює дублювання заходів нагляду одного і того підприємства, вважають опитані агентством "Інтерфакс-Україна" юристи ЮК "Правовий Альянс"- Ілля Костін та Вікторія Малиняк.

"Зміни, запропоновані законопроектом, унеможливлюють дублювання заходів нагляду за одним і тим же підприємству різними органами нагляду, а це сприяє зменшенню тиску з боку держави на бізнес", - вважають партнер юридичної компанії "Правовий Альянс" Ілля Костін і помічник юриста цієї компанії Вікторія Малиняк, коментуючи законопроект №2172.

Вони підкреслили, що зміни в законодавство в сфері державного ринкового нагляду, що вносяться даним законопроектом, передбачають конкретні механізми захисту прав суб'єктів господарювання. Зокрема, передбачається пряма заборона проведення перевірок продукції іншого виду, крім тієї, що відзначається в напрямі органу ринкового нагляду.

Законопроектом також передбачено право суб'єктів господарювання при проведенні у них планової перевірки не допускати посадових осіб, що здійснюють ринковий нагляд, до проведення перевірки характеристик продукції, не зазначеної у відповідному секторальному плані ринкового нагляду.

Юристи підкреслили, що державний ринковий нагляд - це діяльність органів ринкового нагляду з метою забезпечення відповідності продукції встановленим вимогам, а також забезпечення відсутності загрози суспільним інтересам. На сьогодні державний нагляд здійснюють кілька органів, а саме Державна служба України з безпеки на транспорті (Укртрансбезпека), Державна архітектурно-будівельна інспекція України (Держархбудінспекція), Державна служба України з надзвичайних ситуацій (ДСНС), Державна служба України з питань праці (Держпраці), Державна служба України з лікарських засобів та контролю за наркотиками (Держлікслужба), Державна екологічна інспекція України (Держекоінспекція) та Державна служба України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів (Держпродспоживслужба).

Зазначені органи можуть здійснювати перевірки характеристик продукції, зокрема відбір зразків продукції та їх експертизу, проводити обмежувальні заходи (обмеження або заборона надання продукції на ринку, вилучення продукції з обігу; відкликання продукції), контроль стану виконання рішень про вжиття обмежувальних заходів, а також попередження споживачів про виявлену держорганами ринкового нагляду небезпеку, яку представляє продукція.

"Як бачимо, законодавець наділив органи, що здійснюють ринковий нагляд, досить широким колом повноважень, зловживання якими може завдати значної шкоди виробникам продукції. Зміни, запропоновані законопроектом, унеможливлюють дублювання заходів нагляду за одним і тим же підприємством різними органами нагляду, а це посприяє зменшенню тиску з боку держави на бізнес ", - підкреслили Костін і Малиняк.

Разом з тим, юрист-аналітик міжнародної юридичної фірми Kinstellar Олексій Бурчевскій зазначив, що законопроект №2172 "є ще одним елементом зачистки ринку непродовольчих товарів, в основному електроніки, від дрібного і середнього бізнесу в інтересах великих мережевих рітейлерів".

За його словами, законопроект, зокрема, пропонує розширити повноваження органів ринкового нагляду за нехарчовими товарами і уповноважити на проведення контролю держоргани, раніше таких повноважень не мали.

"В останні роки посилюються скарги бізнесу на формалістичні підходи інспекторів органів державного ринкового нагляду, в основному - Держпродспоживслужба. Так, замість виявлення реальної небезпеки тієї чи іншої продукції, що часто вимагає проведення тривалих і дорогих експертиз, інспектори виписують штрафи за неправильну, на їхню думку, маркування продукції, неналежну технологію нанесення знаків відповідності технічним регламентам. Зрозуміло, що основним мотивом інспекторів в такому випадку є банальне наповнений держбюджету за рахунок підприємців ", - сказав він.

Бурчевскій зазначив, що суб'єкти господарювання оскаржують акти перевірок різних органів ринкового нагляду в судах. При цьому, найбільш успішними в цьому є великі мережеві рітейлери, які мають в розпорядженні юридичні департаменти з досвідом в супроводі перевірок і оскарження їх результатів.

На початку листопада Верховна Рада прийняла в першому читанні за основу законопроект №2172 про зменшення тиску на бізнес з боку органів ринкового нагляду, який скасовує дублювання контролю окремих видів продукції.

652

Якщо Ви помітили помилку, будь ласка, виділіть та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про неї