uk ru en
LIFE SCIENCES LAWYERS | UKRAINE & CIS
Menu

ПРАВОВИЙ АЛЬЯНС — юридична компанія, що супроводжує бізнес-інтереси національних, іноземних і міжнародних компаній на території України та ряду країн СНД.

НАШІ КЛІЄНТИ представляють індустрії фармацевтики, медичних виробів, товарів народного споживання, медицини, косметики, парафармацевтики, хімії, біотехнології, сільського господарства та продуктів харчування.

ПРОВІДНІ АСОЦІАЦІЇ — AIPM Ukraine, APRaD та Комітет з охорони здоров'я Європейської Бізнес Асоціації обрали Правовий Альянс своїм юридичним радником.

Закон щодо продовження автономізації клінік не усуває небажання деяких місцевих органів і головлікарів змінювати методи роботи

Інтерфакс-Україна від 27 грудня 2019 року

Віталій Савчук, радник, адвокат ЮК "Правовий Альянс"

Закон про продовження автономізації клінік (законопроект №2428), який дозволить медустановам увійти в медичну реформу і вже переданий на підпис президенту України, не усуває небажання деяких місцевих органів і головних лікарів окремих клінік змінювати методи роботи, вважає радник юридичної компанії "Правовий Альянс" Віталій Савчук.

"Закон не прибере небажання окремих місцевих органів влади і головних лікарів нести відповідальність і міняти методи роботи. Я чув, що це називають "консерватизмом", проте слово "саботаж" я назвав би більш точним", - сказав він агентству "Інтерфакс-Україна" .

Юрист зазначив, що прийнятий закон подовжує для медустанов термін на пільгову процедуру автономізації. "Це важливо і добре, особливо для Києва", - зазначив Віталій.

Савчук нагадав, що в 2017 році в законодавство України увійшло поняття "медичні послуги", також були змінені принципи фінансування закладів охорони здоров'я залежно від обсягу наданих пацієнтам медпослуг, а не залежно від кількості ліжок у лікарнях.

"Установам охорони здоров'я надали фінансову та управлінську автономію для ефективного використання своїх ресурсів. Фактично медустанови наділені повноваженнями суб'єктів господарювання. Отже, фінансування лікарень повинно залежати від якості роботи їх менеджменту, лікарів і ефективного використання наявних ресурсів", - сказав юрист, при цьому пояснивши: умови, на яких медустанови могли входити в реформу і переходити на нові умови оплати, передбачають, в першу чергу, необхідність реорганізації в неприбуткові підприємства (казенні та комунальні некомерційні підприємства, НКП), так званої "автономізації" клінік.

При цьому закон про медреформу, прийнятий в 2017 році, передбачав, що до кінця 2018 року лікарні матимуть пільгові умови автономізації без необхідності попередньо розраховуватися по боргах і проводити оцінку майна.

"Далеко не всі установи скористалися своїм шансом в пільговий період. Зараз закінчився не тільки пільговий період (автономізації - ІФ), але і діє норма Цивільного кодексу, яка забороняє реорганізацію установ шляхом перетворення". Здавалося б, автономізація завершилася, хоча б для тих, хто не встиг (її провести - ІФ) ", - сказав він.

Як повідомлялося, 20 грудня Верховна Рада підтримала в цілому законопроект №2428 про внесення змін до деяких законодавчих актів у сфері охорони здоров'я, що передбачає, зокрема, продовження на рік пільгового режиму автономізації медустанов. Законопроект передбачає розблокування можливості реорганізації закладів охорони здоров'я шляхом перетворення, як це передбачено законом №2002-VIII.

Документ також передбачає перенесення встановленого законом про медгарантії терміну введення програми медичних гарантій для всіх видів медичної допомоги на 1 квітня 2020 року, що дозволить установам охорони здоров'я завершити розпочату процедуру реорганізації.

Крім того, передбачається пільговий період для перетворення закладів охорони здоров'я з бюджетних установ у казенні та комунальні некомерційні підприємства, який триватиме до 31 грудня 2020 року. Пільговий період буде передбачати: звільнення від виконання кредиторських зобов'язань при реорганізації та необхідності отримання згоди на зміну боржника у зобов'язаннях, від необхідності проведення обов'язкової оцінки майна; спрощену процедуру передачі нерухомого майна; можливість використання власних надходжень для формування статутного капіталу підприємств та т. п.

138

Якщо Ви помітили помилку, будь ласка, виділіть та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про неї