uk ru
LIFE SCIENCES LAWYERS | UKRAINE & CIS
Menu

ПРАВОВИЙ АЛЬЯНС — юридична компанія, що супроводжує бізнес-інтереси національних, іноземних і міжнародних компаній на території України та ряду країн СНД.

НАШІ КЛІЄНТИ представляють індустрії фармацевтики, медичних виробів, товарів народного споживання, медицини, косметики, парафармацевтики, хімії, біотехнології, сільського господарства та продуктів харчування.

ПРОВІДНІ АСОЦІАЦІЇ — AIPM Ukraine, APRaD та Комітет з охорони здоров'я Європейської Бізнес Асоціації обрали Правовий Альянс своїм юридичним радником.

Скасування заборони на порівняльну рекламу лікарських засобів може створити проблему на фармринку - юрист

Інтерфакс-Україна від 15.11.2019.

Андрій Горбатенко, партнер, адвокат ЮК "Правовий Альянс".

Передбачений законом про гармонізацію законодавства України з правом ЄС у сфері порівняльної реклами (законопроект №0953) дозвіл відкрито порівнювати в рекламній продукції свій товар з продукцією конкурента може створити проблему для споживачів на фармацевтичному ринку України, вважає партнер юридичної компанії "Правовий Альянс" Андрій Горбатенко.

Він нагадав, що прийнятий законопроект передбачає скасування заборони порівняльної реклами лікарських засобів, яка зараз міститься в законі "Про рекламу". Разом з тим новий закон встановлює більш чітке регулювання такого виду реклами, вводячи нове визначення порівняльної реклами та дозволяючи її використання в Україні.

Тепер рекламодавці зможуть використовувати в своїх рекламних матеріалах порівняння з конкурентами, з цією метою їм надається право використовувати зображення, посилання на товар, торгові марки або інші позначення, під якими випускається товар, з яким здійснюється порівняння, комерційне (фірмове) найменування конкурента, діяльність або товар якого порівнюються.

При цьому законопроект дозволяє порівнювати одну або кілька істотних, порівнянних і репрезентативних характеристик однорідного (подібного) товару, діяльності, в тому числі ціну, інформація про які може вплинути на рішення споживача при здійсненні вибору. Тобто, на практиці просто сказати, що препарат "А" краще препарату "Б", не вийде. Потрібно буде чітко вказати саме чим він кращий, і бути готовим підтвердити це.

"На нашу думку, така лібералізація реклами лікарських засобів є досить суперечливим кроком, особливо з огляду на ситуацію з самолікуванням в Україні. Крім того, лікарські засоби є складними високотехнологічними продуктами, оцінка споживчих якостей яких вимагає спеціальних знань в медичній сфері. Отже, споживачам буде складно зробити об'єктивні висновки про лікарські засоби, які рекламуються, спираючись на порівняльну рекламу", - сказав Андрій Горбатенко.

На думку юриста, "найпростішим порівнянням є порівняння ціни, але коли мова йде про лікарські засоби, навіть в такому очевидному критерії не все так просто".

Він підкреслив, що з точки зору інновацій, лікарські засоби умовно можна розділити на дві групи: оригінальні, які є результатом багаторічних досліджень і випробувань, і генеричні, які є копіями оригінальних лікарських засобів. При цьому генеричні лікарські засоби завжди дешевше оригінальних.

Горбатенко звернув увагу, що в країнах з суворим регулюванням якості лікарських засобів в процесі реєстрації генеричного препарату встановлюється "якість копії" (ступінь біоеквівалентності).

"Копії групи" А "- це якісні копії, які повністю відповідають оригіналу; копії групи" B "- трошки гірше; копії групи" С "- ще гірше; копії групи" D "- без коментарів. Проблема в тому, що в Україні така градація генериків не проводиться, а тому часто навіть лікарям не відомо наскільки той чи інший генерик наближений до оригіналу, де дійсно, придбавши генерик, можна заощадити, не жертвуючи якістю і безпекою, а де така економія може негативно вплинути на результат лікування", - сказав він.

При цьому юрист зазначив, що законопроект найближчим часом буде направлений на підпис Президенту України і набуде чинності з дня, наступного за днем його опублікування.

"Тому є всі підстави очікувати вищевказані зміни вже в цьому році", - прогнозує він.

Як повідомлялося, Верховна Рада підтримала в другому читанні законопроект №0953 "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо гармонізації законодавства в сфері порівняльної реклами з правом Європейського Союзу", яким дозволяється в рекламній продукції відкрито порівнювати свій товар з продукцією конкурента.

За прогнозами авторів закону, його прийняття дозволить зробити черговий крок на шляху адаптації українського законодавства до норм ЄС, буде стимулювати розвиток чесної конкуренції, посилить захист економічних інтересів споживачів і добросовісних підприємців, а, отже, позитивно відіб'ється на економічному розвитку України.

177

Якщо Ви помітили помилку, будь ласка, виділіть та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про неї