uk ru en
LIFE SCIENCES LAWYERS | UKRAINE & CIS
Menu

ПРАВОВИЙ АЛЬЯНС — юридична компанія, що супроводжує бізнес-інтереси національних, іноземних і міжнародних компаній на території України та ряду країн СНД.

НАШІ КЛІЄНТИ представляють індустрії фармацевтики, медичних виробів, товарів народного споживання, медицини, косметики, парафармацевтики, хімії, біотехнології, сільського господарства та продуктів харчування.

ПРОВІДНІ АСОЦІАЦІЇ — AIPM Ukraine, APRaD та Комітет з охорони здоров'я Європейської Бізнес Асоціації обрали Правовий Альянс своїм юридичним радником.

Зміни у порядку ведення бізнесу під час карантину

У зв’язку із запровадженням Кабінетом Міністрів режиму надзвичайної ситуації на всій території України та продовженням карантину до 24 квітня 2020 року, встановлені на цей період часу обмеження для бізнесу залишаються в дії.

Верховною Радою вже було прийнято законопроект №3220, який частково оптимізував систему оподаткування на період з 01 березня 2020 року по 30 квітня 2020 року, про що Ви можете більш детально дізнатись за посиланням.

Проте, вже зараз до Верховної Ради було подано проект закону №3263, яким пропонується повернути нарахування плати за землю та податку на нерухоме майно в період з 1 березня 2020 року по 30 квітня 2020 року з можливістю безвідсоткового відстрочення їх сплати до 30 червня 2020 року. Пояснюється таке повернення до нарахування податків під час карантину потенційною втратою місцевих бюджетів значних сум коштів, які не будуть компенсовані державою.

В частині захисту порушених прав у судовому порядку законопроектом №3261 запропоновано продовжити строки позовної давності передбачені цивільним, господарським, трудовим та сімейним законодавством. Звертаємо увагу, що законодавцем пропонується внесення змін лише до загальних положень про такі строки. За необхідності застосування спеціальних строків позовної давності передбачені іншими нормами законодавства необхідно буде застосовувати діючі правила. Цим же законопроектом пропонується продовжити процесуальні строки на період дії карантину для здійснення окремих дій в судах, наприклад зміна позовних вимог, подання доказів, оскарження судових рішень.

Але також продовжуються строки розгляду справ, що може негативно позначитись на швидкості захисту порушених прав та їх відновлення, зокрема коли від швидкості розгляду справи залежить можливість виконання рішення суду. При цьому така законодавча ініціатива не торкається питань виконання судових рішень, на підставі чого ми приходимо до висновку про необхідність дотримання органами, що здійснюють їх виконання, строків передбачених чинним законодавством.

В той же час, для захисту споживачів від цінових спекуляцій до Верховної Ради внесено проект закону №3253, яким пропонується протидіяти таким недобросовісним діям. Так, передбачається ввести обмеження щодо перевищення граничних цін і тарифів на окремі види товарів, робіт або послуг, перелік яких формується та встановлюється Кабінетом Міністрів на час дії надзвичайного стану, воєнного стану або карантину. На даний момент передбачається, що до такого переліку мають увійти товари першої необхідності, проте він може бути розширений Кабінетом Міністрів в будь-який момент залежно від обставин, що склались.

За порушення граничного рівня цін передбачається адміністративна відповідальність у вигляді накладення штрафу у розмірі 8500 гривень. А вже за неодноразове необгрунтоване підвищення цін, а саме більше двох разів за шість місяців, порушника може очікувати кримінальна відповідальність у вигляді штрафу у розмірі 51 000 гривень, а за умови, що таке підвищення відбулось за попередньою змовою між декількома суб’єктами — 119 000 гривень. Описані адміністративні та кримінальні санкції накладаються за кожен окремий товар, роботу або послугу.

Законопроектом не визначено коло суб’єктів відповідальності та не враховано, що підвищення ціни може відбуватись на рівні дистриб’юторів, які розповсюджують відповідні товари серед роздрібних мереж, в результаті чого останні просто будуть відмовлятись від закупівлі відповідних товарів через їх нерентабельність та ризик накладення штрафів. Це може призвести до дефіциту товарів.

Законопроектом №3255 для захисту населення пропонується обмежити розмір орендної плати за користування житлом до 50% від розміру встановленого договором оренди житла. Передбачається, що такі заходи розповсюджуватимуться лише на оренду житлових приміщень, що позбавляє суб’єктів підприємництва, зокрема малих та середніх, права на застосування таких преференцій.

Сподіваємось, що аналогічний законопроект щодо оренди нерухомості для здійснення господарської діяльності буде поданий до Верховної Ради найближчим часом.

Юридична компанія "Правовий Альянс" буде надалі відслідковувати законодавчі ініціативи щодо оптимізації підприємницької діяльності під час дії карантину та терміново повідомляти Вас про їх прийняття.


493

Якщо Ви помітили помилку, будь ласка, виділіть та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про неї